Hvad hedder mine muskler?

I weekenden startede min uddannelse så endelig. Det var intensivt, sjovt og lærerigt. Søndagen stod i bevægelsesanatomiens tegn – den havde jeg så ikke helt set komme. Og jeg var tilsyneladende en af de få på holdet, der aldrig har beskæftiget med muskler, led og latinske betegnelser.

I fem timer sad jeg så på min yogamåtte og prøvede at se ud som om at det havde jeg da helt styr på, mens jeg egentlig tænkte mere over hvordan jeg skal få styr på det på så få uger. Men når alt kommer til alt endte det dog med at være spændende og sjovt at studere muskler og led i forskellige yoga stillinger.

Nu har jeg så bestilt et hav af anatomibøger hjem og er klar til at nørde. Så hvis jeg kender nogle anatomieksperter, så giv endelig lyd 🙂

Første bog er netop ankommet og Hektor virkede mindst ligeså begejstret som jeg da vi åbnede pakken. Dog konstaterede han hurtigt at den er ‘meget kedelig’ mens jeg selv synes den ser lækker ud! Så nu skal der læses… (er intentionen)

anatomy 1

anatomy2 2

Skriv et svar

