En ny yogi er født

Den 30 juli 2014 kl. 4.45 kom en lille ny yogi til verden, efter en tre timers lynfødsel. Var ellers begyndt at overveje om han havde tænkt sig at blive inde i maven 🙂 Det er fantastisk at have ham ude, og ser frem til at lære ham at kende. Han har fået navnet Håkon, som vi håber han vil være glad for resten af livet.

foto 1 (3) foto 2 (3)

Længe leve vejrtrækning og yoga

Og de mange timers vejrtræknings-øvelser jeg har praktiseret gennem graviditeten gav helt bestemt fokus under fødslen. Fødslen var en fantastisk oplevelse og det er utroligt, hvordan noget ‘så simpelt’ som at trække vejret kan få så stor positiv effekt under en fødsel, som vi jo ikke kommer udenom gør en anelse ondt 🙂

Men en kombination af simple yogaøvelser (rotation med hofter, hunden opad en væg) og åndedrætsteknikker under veer og pressefasen (lange dybe åndedræt samt overfladisk åndedræt/gispe som en hund i sommervarmen) er en god cocktail til at gøre fødslen kontrolleret og til at holde ud 🙂 Til andre gravide – glæd jer til I skal føde!

Grave moderkage ned??

Jordemoderen talte meget om, hvor fantastisk det var at se mit arbejde med vejrtrækning, og har endda skrevet om det i min journal. Min kæreste nævnte for hende, at jeg havde dyrket meget yoga, hvortil jordemoderen så spurgte om jeg så også ville grave min moderkage ned nu når jeg var sådan en yogi.. hmmm nej tak! Selvom man dyrker yoga behøver man ikke være alternativ med alt 🙂 Lige den del er ikke helt mig, men sødt af hende at spørge mig.

Skriv et svar

