Fokus på (vinter)depression og JA-Hat-Yoga

Noget af det jeg elsker mest ved de sociale medier, er de mange skønne og inspirerende mennesker man møder. En af dem jeg har fulgt længe er Kasia Lilja, der laver de lækreste tegninger, som kun er til at blive i godt humør af. Jeg selv har købt JA-hatten, som jeg ikke kunne stå for. Den hænger i min stue og minder mig vær dag om at tage ja-hatten på og starte dagen med et positivt sind.

foto 1 (6) foto 2 (6)

Kasia Lilja har nu startet en kampagne,der sætter fokus på (vinter)depression. Til efteråret skal der derfor være stor fokus på Jahatten, da det er en svær tid for mange. De mærke og kolde måneder har tristhed til fælge for mange mennesker. Kasia Lilja skriver selv på hendes Instagram profil:

“Jeg har selv i mange år været plaget af tristhed i de kolde og mørke måneder og det var blandt andet en af årsagerne til at jeg i sin tid lavede Ja-hatten.. Jeg har arbejdet meget med mig selv i de perioder for ikke at gå ned med depression og dermed arbejdet meget med “tankens kraft”.. At være mere positiv tænkende og at tro mere på de gode ting i livet. Det har resulteret i mange succesoplevelser, så derfor er jahatten blevet et mere emotionelt symbol for mig, som dagligt minder mig om at jeg med egen vilje kan komme igennem selv de mest uløselige opgaver.. Efterårsperioden er derfor blevet noget jeg glæder mig til, fordi jeg ved, at jeg ikke længere bliver trist”

Da der er mange der lider af tristhed og vinterdepression, handler kampagnen om at sætte fokus på det ved at sprede budskabet om den positive tankegang.Kasia Lilja opfordrer til at man bruger hendes billeder af ja-hatten fra hendes instagram profil og hashtag det med #kasialiljajahat.

JA-hat-Yoga

For mig er yogaen en frirum for krop og sind, og hjælper med at skabe et rum for ro, fordybelse og glæde. Yoagen er også en god mulighed for at arbejde med sig selv og de ting der i perioder kan være svære for en selv, men også de glæder man måtte have i hverdagen. Jeg bakker op om Kasia Liljas kampagne, og vil selv dedikere min yoga-praksis til positivitet og fokusere på de gode ting jeg har i min hverdag. Men jeg vil også sende mange kærlige tanker til dem der går en hård tid i møde. Jeg vil gerne opfordre andre yogier til at bakke op om kampagnen i deres yoga-praksis og sætte gode, kærlige og varme intentioner i den kolde og mørke tid vi går i møde.

foto 3 (1)

HUSK: Det kan være svært at tale åbent om at have det skidt i de holde måneder, så vær åben og imødekommende overfor hinanden.

Kasia Lilja på Instagram

Kasia Lilja’s shop

Skriv et svar

