YogaToGo – og hjemme i stuen

Der er masser af undskyldninger for ikke få trænet eller slække på sin yogapraksis – i hvert fald i min verdeb. Og selvom jeg elsker både træning og yoga og får det så skønt, så er det bare tit lidt svært at komme ud af døren. Og især når man pludselig har et liv der inkluderer to små børn. Om aftenen når de sover kunne jeg jo så snildt tage ned og træne, men hører til kategorien meget træt på det tidspunkt. Det ville så passe fint om eftermiddagen, men der skal børnene hentes og ofte er der ikke nogle hold i nærheden af hvor jeg bor.

Jeg har investeret i alverdens træningsdvd’er og bøger. Men de er bestemt ikke blevet slidt op.Så da jeg stødte på Yogatogo var jeg en anelse skeptisk.  Jeg synes at nedenstående billede beskriver meget fint mine tanker omkring det.

foto 5

Online yoga træning derhjemme eller på farten – kan det overhovedet fungere? Til min store overraskelse må jeg erkende at JA – det kan det helt bestemt. Er faktisk blevet helt fan af det. Online træning kan naturligvis ikke det samme som når du dyrker yoga i et studie, hvor du kan blive guideret og rettet. Men det er et godt supplement. Og især til mødre på barsel.

Jeg har en af de børn der sover meget lidt og ofte kun 30 min af gangen. Men på YogaToGO, er der virkelig mange timer på alt mellem 10-60 min. Så det er nemt at presse en lille yoga-sekvens ind når tiden er knap. udover yoga er der også gode core-trænings-programmer – fx et på 15 min – der er særdeles effektivt.  Korte udstræknings-programmer er en perfekt kombination med lange barnevogns-gåture og lækre flow timer får pulsen op.

I sidste uge tændte jeg for ipad’en og fandt en time jeg ville lave mens den mindste sov og den største var dybt optaget af Toy Story filmen. Det endte dog med at han synes det var langt sjovere at følge mig på måtten. Det gav naturligvis ikke helt samme ro som hvis jeg havde stået der alene – men var en herlig måde at være sammen med min krudtugle på 3 år 🙂 Træningen minder dog en hel del om billedet længere oppe. Men i stedet for at se dit barn som en forstyrrelse – så inddrag det i stedet. Og så må man tage en rolig yogatime når de køre små sover sover 🙂

foto 3

foto 2

foto 1

Jeg kan helt klart anbefale at afprøve YogaToGo – for mig har det i hvert fald betydet at jeg har kunne komme godt igang med yoga efter fødsel 🙂

 

FAKTA:

– Yoga to Go: http www.yogatogo.dk

Yoga to go website introduktion på Youtube

– der kommer nye videoer hver uge

– der er videoer for både begyndere og øvede

– Det koster kun DKK 89,- i måneden og giver dig ubegrænset adgang til alt den yoga du har lyst til. Du kan få din første måned til kun DKK 20,- ! Du skal blot indtaste koden ‘godkarma’ nederest på siden under checkout.

 

 

 

 

 

Skriv et svar

