Happy (yoga) Halloween – er du bange?

foto-4

Måske sidder du hjemme i stuen og er bange for uhyggelige monstre, hekse og zombier der hvert øjeblik kan finde på at ringe på din dør. Eller måske er du bare bange for at nogle rent faktisk ringer på fordi du ikke har købt slik ind – eller måske havde købt det men selv har spist det. Måske er du også bange for noget helt andet – eller frygter noget i livet.

Så hvis ikke du er ude og sige ‘slik eller ballade’ – så brug Halloween til en god anledning til at vende blikket indad og se dig selv i øjnene. Går du og har lyst til at prøve noget nyt, men tør ikke helt? Er der måske nogle følelser, tanker eller holdninger der er svære at sige højt til dine nærmeste? Eller går du måske med nogle tanker ift. dig selv eller dit liv som er svære at forholde sig til – eller som du ikke har mod på at forholde dig til? Måske er du bare reelt bange for noget…

Det er ikke altid helt så nemt at vende blikket indad og overvinde de ting vi frygter. Det er ofte meget nemmer at skjule følelser og tanker, i hvert fald for en tid.

I dag besluttede jeg mig for at bruge de kostbare minutter, hvor Håkon powernapper til at sætte mig ned og meditere. Glemme alt om rod, opvask, indkøb og søvnfrustrationer og bare tage tid ud af dagen til mig selv. Man kan meditere på mange måder, men i dagens anledning valgte jeg først at sætte en intention om at sende kærlige tanker til dem jeg er mest taknemmelig for her i livet. Efterfølgende satte jeg en intention om at være åben overfor mig selv og de ting jeg ‘frygter’/ kan have svært ved. Sidst satte jeg en intention om at jeg i dag skulle fokusere på positivitet og glæde, og tage disse følelser med mig resten af dagen. Det lyder naturligvis lettere end det er, men så længe man gør sit bedste kan man jo ikke gøre mere 🙂

Så uanset hvad du måtte frygte, være bange for eller have det svært med. Så tillad dig selv at sætte dig ned og vende blikket indad.

Og skulle det ringe på døren, og du ikke har noget slik vil din meditative-aura sikkert smitte af på børnene så de ikke laver ballade, men i stedet bliver taknemmelige over alt det slik de sikkert allerede har fået.

Skriv et svar

