Star Wars Yoga

Der er intet I vejen for at nørde star wars for tiden. Og hjemme hos os er Star wars temaet umuligt at undgå. Kim er dygtig til lobbyarbejde og har i løbet af kort tid fået gjort Hektor til kæmpe star wars fan. Og når ens barn elsker star wars er det også helt legitimt at bruge en hulens masse penge på gamle star wars figurer (Kim…)

IMG_2184

Jeg må indrømme at jeg endnu ikke har set en star wars film. Men når Kim, Hektor og også Håkon dagligt fægter med lyssværd og snakker om personer jeg ikke ved hvem er, må jeg snart få de film set. MEN jeg synes jo også at det er lidt voldsomt med alle de lyssværd, kampe og onde mennesker, så jeg har lavet min egen star wars mission og indført lidt star wars yoga med Hektor (og lidt Håkon der vimser rundt).

Med en 4 årig krudtugle er der ikke tid til lange yoga-sekvenser, men jeg har udvalgt et par yoga-stillinger og forsøgt at matche dem star-wars temaet. Hektor synes det var sjovt og endte med at finde på sin egen stilling (BB-8).

Darth-Vader-Breath (ujjayi breath)

IMG_2178

AT-AT (table pose)

IMG_2174

R2 D2 (Downward facing dog)

IMG_2173

Jedi-Warrior (Warrior 2)

Reverse-jedi-Warrior (Reverse warrior)

IMG_2179

X-WING

BB-8

Hektors tolkning af BB-8. Udføres samtidig med følgende lyde: Bib Bib Bib BB-8, Bib Bib Bib BIb BB-8

IMG_2185

Når man laver yoga med børn skal det være en leg. Det er en skøn måde at være sammen på, og god øvelse i at være til stede i nuet, og ikke tænke så meget over om  yoga-stillingen udføres helt korrekt, om det ser godt ud osv. Det skal bare være sjovt.

Namaste fra Solveig og Hektor

Skriv et svar

