Naturtro træning

Jeg har i snart et år haft en intention om, at jeg skal igang led at træne igen. Men mine intentioner har det med at forblive en intention. Og i sidste uge opdagede jeg at der var store spindelvæv i mine løbesko. Det var mit tegn til at få lettet måsen fra sofaen. Jeg har erkendt at det ikke fungerer at melde mig ind i et træningscenter. Jeg får det aldrig brugt og ender med at betale en masse bøder fordi jeg glemmer at afmelde mig hold. Jeg er træt som en dame på 80 når klokken runder 20 og børnene sover, så der kommer jeg heller ikke ud. I weekenden vil jeg gerne være sammen med familien og vil så ikke løbe en tur selv (pt. Mest fordi jeg ikke kan grundet manglende kondi). Mange gode undskyldninger for ikke at bruge min krop.

Men i weekenden fik jeg øjnene op for Naturtro træning. I søndags foregik træningen ved Bagsværd sø- kun 1 km. Fra mig, så jeg meldte mig til en prøve time.


(Godt klatretræ ved Bagsværd sø)

“Naturtro Træning handler om at bevæge sig, som vi er bygget til. At (gen)lære bl.a. at kravle, klatre og balancere. At bryde ud af vores “human-zoo”, som mange mennesker ikke ved de befinder sig i”.

Som en del af trænings-konceptet kan man tage sin bedre halvdel og børn med. Så Kim tog kælk, børn og varm kakako med, så de kunne få en skøn naturoplevelse, mens jeg skulle prøve bevæge mor-kroppen.

Allerede efter første øvelse, hvor vi skulle følge og indvie en pind (lyder mere mærkeligt end det er) var jeg solgt til konceptet. Træningen varede 1 time og 15 min. Og fløj afsted. Og trods de meget hårde og krævende øvelser havde jeg et stort smil på læben under hele træningen. Hektor ville pludselig ikke kælke og fik lov til at træne med holdet- så fedt at der er plads til familen.


Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har klatret i et træ eller rullet ned af en stor bakke, gået krabbegng ellr hængt i et træ som en abe. Og så var der også øvelser med inspiration fra yoga 🙂 Fantastisk at genopleve glæden ved at bevæge sig naturligt og legende. Jeg var udfordret i træerne, mens Hektor så let som ingen ting klarede øvelserne. Lidt sørgeligt at vi som voksne glemmer at bevæge os naturligt.

Her to dage efter træningen har jeg stadig ondt i hele kroppen. Mere øm end efter mit sidste halvmarathon. Så selvom øvelserne føltes som leg, har jeg alligevel fået aktiveret samtlige muskler i kroppen.

Kombinationen af at få bevæget min krop, grint, leget og samtidig være sammen med familien er ikke mindre end genial! 

Træning er jo en smagssag, men der er ingen tvivl om at jeg skal afated igen. Og jeg kan bestemt anbefale at man får en gratis prøvetime – uanset om man er en familie eller ej (de andre på holdet havde ikke mand og børn med). 

Hvis du vil med til en træning så skriv- så kan vi måske følges 🙂

Skriv et svar

